Анна, 2021-11-02
Рахунок-фактура не має жодних законодавчо закріплених вимог щодо свого оформлення. Але якісне створення та швидке надсилання контрагенту бездоганно оформленого рахунку позитивно вирізнятиме вас серед конкурентів.
Ведення підприємницької діяльності потребує великих зусиль та професіоналізму, тому необхідно використовувати будь-який варіант, здатний полегшити ведення бізнесу, – спеціальні комп’ютерні програми або веб-сайти для створення та надсилання рахунків, накладних, актів чи ведення бухгалтерського обліку загалом. Першим етапом господарської операції є оформлення договору (в разі необхідності підписання) та виставлення рахунку-фактури. І хоча рахунок є необов’язковим бухгалтерським документом та може носити лише рекомендаційно-фінансовий характер, є обов’язкові реквізити, без яких він втрачає свою актуальність:
Водночас, враховуючи особливості конкретної господарської операції та підприємницької діяльності контрагентів загалом, для зручності та оперативності можна додатково відобразити:
Швидко та бездоганно створити ідеальний рахунок-фактуру можна, дотримуючись декількох порад:
Перш за все рахунок призначений для надання реквізитів контрагенту для коректної оплати за надані послуги чи поставлений товар. Звідси випливає необхідність зазначення коду з Реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (код ЄДРПОУ/ІПН в залежності від типу підприємництва – юридична особа чи фізична особа - підприємець). Зазвичай код ЄДРПОУ постачальника надається в одному блоці з банківськими реквізитами, що полегшує сприйняття при сплаті рахунку замовником. Код ЄДРПОУ покупця (замовника) відображається не обов’язково, за бажанням контрагентів, для зручності пошуку або автоматично при внесенні в базу. За використання програм для створення рахунків та інших документів, як наприклад, BitFaktura, яка дозволяє створювати рахунок-фактуру лише заповнивши реквізити покупця, в тому числі код.
Рахунок-фактура – це попередній бухгалтерський документ, який виставляється для узгодження ціни чи кількості товару, послуг у конкретний момент часу і не є обов’язковим до оплати. Бухгалтерські документи повинні оформлюватись згідно Державного класифікатора позначень одиниць вимірювання та обліку, ДК 011-96, що затверджений Наказом Держстандарту України 09.01.1997 №8, і рахунок-фактура не виняток. Водночас, весь пакет бухгалтерських документів – акт, видаткова накладна та податкова накладна, за наявності, повинні бути складені за однаковим принципом. Також принципу логічності необхідно дотримуватись при формуванні документів в залежності від особливостей господарської діяльності підприємства. Організація, що займається оптовою торгівлею продуктами харчування і надає пакет документів на печиво, що вимірюється в кубічних метрах, не виглядає як така, що викликає довіру у клієнта, а, навпаки, виникнуть непорозуміння з контролюючими органами в разі перевірки.
Коли ви виставляєте рахунок-фактуру для оплати не рідко трапляється, що контрагент сплачує через тиждень або два, а ви вже продали товар чи змінилася ціна – в таких ситуаціях буде логічно зазначити термін дії рахунку. Найчастіше рахунок вважається чинним 1 або 3 дні - такий строк не обтяжує постачальника зберігати товарну продукцію на складі зайвий час і менша ймовірність зміни ціни, якщо ж покупець затримується ви не будете хвилюватися за великі товарні залишки, які не можна використовувати.
Наближення нового фінансового 2022 року вносить свої корективи. На сьогоднішній день згідно чинного законодавства використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) з 01.01.2022 є обов’язковим для усіх суб’єктів господарської діяльності при використанні готівкових коштів. За умови безготівкової оплати РРО не використовується, тому все більшої актуальності набуває зазначення бажаного способу оплати.
Аналогічна ситуація виникає із призначенням платежу. Для зручності, швидкої ідентифікації клієнта або конкретизації господарської операції часто постачальник зазначає зразок призначення платежу, який бажано продублювати у платіжному дорученні.
Ці реквізити не є обов’язковими та несуть лише рекомендаційний характер, і не можуть гарантувати їх дотримання покупцем, але слідуючи цим умовам продавця можна суттєво спросити фінансову роботу контрагента та зарекомендувати своє підприємство як надійного партнера.
У випадку зовнішньоекономічної діяльності рахунок-фактура (інвойс) є обов’язковим бухгалтерським документом, що супроводжує товар протягом всього шляху, тому для контрагента та митних органів, інвойс є документом, що вказує на кількість асортимент товару, його ціну та загальну вартість поставки. Обов’язковою умовою зовнішньоекономічної діяльності є створення супроводжувальних документів загальновизнаною міжнародною мовою – англійською, мовою Євросоюзу або іншою, в залежності від країни постачання. В той же час для ведення бухгалтерського та податкового обліку підприємства та задля уникнення суперечок при перевірці контролюючими органами не буде зайвим аналогічним рахунок складений українською мовою. Бувають випадки створення україномовного рахунку-фактури, але тоді не потрібно забувати про нотаріальне оформлення перекладу. Таким чином, документ складений двома мовами є особливою умовою ведення зовнішньо-господарської діяльності.
Аналогічно до мови, якою виставляється рахунок, є вимоги і до валюти оплати. Якщо рахунок-фактура створюється для розрахунків на території України, то єдиною валютою оплати може бути українська гривня. Виняток - у договорі зазначено зміна вартості товару або послуг за умови коливання курсу іноземної валюти. При здійсненні зовнішньоекономічної діяльності необхідно зазначати вартість господарської операції в одній з міжнародних валют або валюті країни одержувача, в залежності від умов співпраці.
З умови використання іноземної валюти не буде зайвим вказати валюту розрахункового рахунку для оплати, і для уникнень непорозумінь, затримок та подвійної конвертації краще щоб валюту інвойсу та банківського рахунку співпадали.
Звичайно, якщо виписувати рахунок-фактуру для виконання робіт чи надання послуг, то умови доставки будуть трохи не доречними, хоча по аналогії можна зазначити час та дату виконання робіт та послуг відповідно.
Протилежна ситуація з доставкою товарів, умови постачання можна прописувати в договорі –, чи включається до вартості товару, за чий рахунок відбувається доставка та транспорт якої компанії використовується або взагалі покупець самостійно своїм транспортом забирає товар. Якщо ж рахунок виставляється після попередньої усної домовленості – зазначте дані про доставку або самовивіз, це допоможе уникнути непорозумінь між контрагентами та, в разі перевірки, контролюючими органами.
Згадані вище поради – це лише базові рекомендації, які допомагають уникнути основних помилок. Для ефективної роботи та раціонального використання часу все ж таки є перевага комп’ютерних програм та сайтів над старим «ручним» способом створення рахунків.
Використовуючи веб-сайт BitFactura, ви одразу отримуєте:
І це лише мінімальний перелік можливостей, оскільки кожен підприємець зможе використати BitFaktura у своїй діяльності і обов’язково залишиться задоволеним.
Спробуйте і переконайтесь у цьому і Ви!
Наймані працівники у ФОПа Фізичні особи-підприємці (ФОП) становлять невід'ємну частину економіки України, сприяючи зростанню підприємництва та створенню нових робочих місць. Однак процес найму працівників для ФОП може бути складним та вимагає ретельного розуміння та дотримання законодавчих вимог. Ця стаття призначена для допомоги ФОП в усвідомленні їх прав та обов’язків, які виникають під час найму працівників, а також наданні порад щодо ефективного та законного управління трудовими ресурсами. Розглянемо ключові аспекти та кроки, які необхідні для вдалого процесу найму, утримання працівників, а також потенційні складнощі, з якими можуть зіткнутися підприємці у цьому важливому процесі.
Наймані працівники у ФОПа
Фізичні особи-підприємці (ФОП) становлять невід'ємну частину економіки України, сприяючи зростанню підприємництва та створенню нових робочих місць. Однак процес найму працівників для ФОП може бути складним та вимагає ретельного розуміння та дотримання законодавчих вимог. Ця стаття призначена для допомоги ФОП в усвідомленні їх прав та обов’язків, які виникають під час найму працівників, а також наданні порад щодо ефективного та законного управління трудовими ресурсами. Розглянемо ключові аспекти та кроки, які необхідні для вдалого процесу найму, утримання працівників, а також потенційні складнощі, з якими можуть зіткнутися підприємці у цьому важливому процесі.
Світлана Вороновська
Як створити рахунок-проформу?
Все що Ви повинні знати про рахунок-проформу. Безкоштовний бланк рахунка-проформи для використання онлайн
Maрго Овсієнко
0% чи без ПДВ – яку ставку вказати на рахунку-фактурі?
Податок на додану вартість (ПДВ) — це непрямий податок, який включений до вартості товарів (робіт або послуг) та сплачується покупцем.
Анна
Електронний цифровий підпис (ЕЦП) У сучасному цифровому світі, де більшість процесів переходять в онлайн, питання безпеки та автентичності стає ключовим. Електронний цифровий підпис (ЕЦП) — це інструмент, який дозволяє не лише забезпечити конфіденційність, але й юридичну силу електронних документів. Використання ЕЦП значно полегшує ведення бізнесу, спрощує доступ до державних послуг і робить фінансові операції безпечнішими. Цей цифровий аналог рукописного підпису відкриває нові можливості для користувачів, дозволяючи підписувати документи на відстані, залишаючись при цьому впевненими в їх захищеності та достовірності.
Електронний цифровий підпис (ЕЦП)
У сучасному цифровому світі, де більшість процесів переходять в онлайн, питання безпеки та автентичності стає ключовим. Електронний цифровий підпис (ЕЦП) — це інструмент, який дозволяє не лише забезпечити конфіденційність, але й юридичну силу електронних документів. Використання ЕЦП значно полегшує ведення бізнесу, спрощує доступ до державних послуг і робить фінансові операції безпечнішими. Цей цифровий аналог рукописного підпису відкриває нові можливості для користувачів, дозволяючи підписувати документи на відстані, залишаючись при цьому впевненими в їх захищеності та достовірності.
Інструменти, які покращать вашу повсякденну роботу в фірмі Ведення підприємства — це не тільки величезна відповідальність, але й постійний розвиток та адаптація функціонування фірми до безперервно змінюваних стандартів ринку. Останнім часом все більше уваги приділяється автоматизації роботи в компанії за допомогою доступних інструментів. І всупереч тому, що багато хто може вважати, автоматизація зовсім не має на меті замінити працівників системою, а полегшити роботу працівникам, а підприємцю — управління бізнесом та людьми.
Інструменти, які покращать вашу повсякденну роботу в фірмі
Ведення підприємства — це не тільки величезна відповідальність, але й постійний розвиток та адаптація функціонування фірми до безперервно змінюваних стандартів ринку. Останнім часом все більше уваги приділяється автоматизації роботи в компанії за допомогою доступних інструментів. І всупереч тому, що багато хто може вважати, автоматизація зовсім не має на меті замінити працівників системою, а полегшити роботу працівникам, а підприємцю — управління бізнесом та людьми.
Богдана Варава
ЗВІТНІСТЬ та ПОДАТКИ для ФОП спрощеної системи Часто підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, стикаються з труднощами у відстеженні строків та видів звітності, яку потрібно подавати. Постійні зміни в законодавстві, необхідність подання звітів і одночасний розвиток власної справи можуть створювати чимало стресу та забирати багато часу. У таких випадках варто розглянути можливість делегування цих обов’язків спеціалістам.
ЗВІТНІСТЬ та ПОДАТКИ для ФОП спрощеної системи
Часто підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, стикаються з труднощами у відстеженні строків та видів звітності, яку потрібно подавати. Постійні зміни в законодавстві, необхідність подання звітів і одночасний розвиток власної справи можуть створювати чимало стресу та забирати багато часу. У таких випадках варто розглянути можливість делегування цих обов’язків спеціалістам.
Уляна Нагайчук
ФОП - декретна відпустка Рано чи пізно жінка-підприємець може піти у декретну відпустку. Вагітність та народження дитини це важливий етап в житті. Тож, сьогодні ми з вами поговоримо про оформлення декретної відпустки у ФОП.
ФОП - декретна відпустка
Рано чи пізно жінка-підприємець може піти у декретну відпустку. Вагітність та народження дитини це важливий етап в житті. Тож, сьогодні ми з вами поговоримо про оформлення декретної відпустки у ФОП.
Інтеграція API - що це таке? Application Programming Interface, або українською Інтерфейс Програмування Додатків, — це поняття, яке вже стало знайомим не лише програмістам. Воно набуло великого значення і для бізнесменів. Це створений айтішниками “міст”, який дозволяє поєднувати різні системи чи бази даних і передавати інформацію між ними. Це значно спрощує роботу багатьох різних людей, відділів та компаній. API дозволяє “запозичувати” рішення з одних програм у інші. Все частіше його використовують підприємці та бухгалтери. Інтеграція з API стає повсякденною практикою. Більшість професійних програм надають своє API, щоб мати можливість інтегруватися з іншими програмами.
Інтеграція API - що це таке?
Application Programming Interface, або українською Інтерфейс Програмування Додатків, — це поняття, яке вже стало знайомим не лише програмістам. Воно набуло великого значення і для бізнесменів. Це створений айтішниками “міст”, який дозволяє поєднувати різні системи чи бази даних і передавати інформацію між ними. Це значно спрощує роботу багатьох різних людей, відділів та компаній. API дозволяє “запозичувати” рішення з одних програм у інші. Все частіше його використовують підприємці та бухгалтери. Інтеграція з API стає повсякденною практикою. Більшість професійних програм надають своє API, щоб мати можливість інтегруватися з іншими програмами.
Як самостійно закрити ФОП через портал “ДІЯ” Раніше, дуже часто підприємці боялись відкривати ФОП тому що вважали, що закрити підприємницьку діяльність набагато складніше та проблематичніше. Зараз все змінилось і закрити самостійно ФОП не так вже й складно. В цій статті ми з вами розглянемо покрокову інструкцію, як самостійно закрити підприємницьку діяльність через портал “ДІЯ”.
Як самостійно закрити ФОП через портал “ДІЯ”
Раніше, дуже часто підприємці боялись відкривати ФОП тому що вважали, що закрити підприємницьку діяльність набагато складніше та проблематичніше. Зараз все змінилось і закрити самостійно ФОП не так вже й складно. В цій статті ми з вами розглянемо покрокову інструкцію, як самостійно закрити підприємницьку діяльність через портал “ДІЯ”.
Кібербезпека - у чому полягає та як дбати про свою безпеку в Інтернеті? У часи, коли ми стаємо все більш залежними від оточуючих нас і постійно розвиваючихся технологій, ми стаємо легкою мішенню для організованих злочинних груп, так званих кіберзлочинців. Кіберзлочинці вчиняють кібернапади, щоб незаконно отримати конфіденційні дані, документацію користувачів та будь-яку секретну інформацію, яку можуть використовувати для отримання вигоди. Бажаючи запобігти потенційним атакам хакерів, компанії, в рамках заходів, які називаються Кібербезпекою, впроваджують величезну кількість різноманітних засобів захисту. Дізнайтесь деталі.
Кібербезпека - у чому полягає та як дбати про свою безпеку в Інтернеті?
У часи, коли ми стаємо все більш залежними від оточуючих нас і постійно розвиваючихся технологій, ми стаємо легкою мішенню для організованих злочинних груп, так званих кіберзлочинців. Кіберзлочинці вчиняють кібернапади, щоб незаконно отримати конфіденційні дані, документацію користувачів та будь-яку секретну інформацію, яку можуть використовувати для отримання вигоди.
Бажаючи запобігти потенційним атакам хакерів, компанії, в рамках заходів, які називаються Кібербезпекою, впроваджують величезну кількість різноманітних засобів захисту. Дізнайтесь деталі.
BitFaktura
Первинні документи для ФОП Первинні документи є важливою складовою фінансової діяльності будь-якого підприємця, включаючи фізичних осіб-підприємців (ФОП). Вони містять базову інформацію про угоди, транзакції та інші фінансові події, забезпечуючи правильну реєстрацію та облік цих операцій.
Первинні документи для ФОП
Первинні документи є важливою складовою фінансової діяльності будь-якого підприємця, включаючи фізичних осіб-підприємців (ФОП). Вони містять базову інформацію про угоди, транзакції та інші фінансові події, забезпечуючи правильну реєстрацію та облік цих операцій.
10 ідей, що можна включити до витрат Підприємець у ході життєвого циклу компанії несе багато витрат, пов'язаних з веденням підприємства, реєструючи їх у витратах і тим самим знижуючи базу оподаткування, тобто свій дохід.
10 ідей, що можна включити до витрат
Підприємець у ході життєвого циклу компанії несе багато витрат, пов'язаних з веденням підприємства, реєструючи їх у витратах і тим самим знижуючи базу оподаткування, тобто свій дохід.
Процес відкриття ФОП Відкриття Фізичної Особи Підприємця (ФОП) в Україні є важливим кроком для багатьох людей, які прагнуть розпочати власну справу та отримати офіційний статус підприємця. Процедура створення ФОП є порівняно простою та швидкою, що робить її популярною серед малого бізнесу. У цій статті ми розглянемо основні етапи процесу відкриття ФОП, необхідні документи, вимоги до реєстрації та практичні поради для нових підприємців.
Процес відкриття ФОП
Відкриття Фізичної Особи Підприємця (ФОП) в Україні є важливим кроком для багатьох людей, які прагнуть розпочати власну справу та отримати офіційний статус підприємця. Процедура створення ФОП є порівняно простою та швидкою, що робить її популярною серед малого бізнесу. У цій статті ми розглянемо основні етапи процесу відкриття ФОП, необхідні документи, вимоги до реєстрації та практичні поради для нових підприємців.
10 ідей для бізнесу: креативні галузі Майже у кожній професії потрібно бути креативним у більшій чи меншій мірі. Якщо ж ви прагнете використовувати великі резерви креативності і водночас цінуєте спілкування з людьми, ми пропонуємо вам декілька ідей, які можуть вас зацікавити.
10 ідей для бізнесу: креативні галузі
Майже у кожній професії потрібно бути креативним у більшій чи меншій мірі. Якщо ж ви прагнете використовувати великі резерви креативності і водночас цінуєте спілкування з людьми, ми пропонуємо вам декілька ідей, які можуть вас зацікавити.
30 днів безкоштовно в BitFaktura